torsdag 25 oktober 2018

Länge sen

Länge sedan jag skrivit här, livet rusar på och tiden försvinner. Här är några inlägg jag skrivit men inte publicerat:

Nu är föräldraledigheten snart slut. Min fina lilla tjej fyller ett nästa månad! Och jag börjar jobba i mitten av maj. Men först ska vi ut och resa hela familjen, både Italien och Spanien blir det - äventyr!

När jag tänker tillbaka på året som har gått så har det inte varit lätt. L har sovit så mycket sämre än O så en stor del har gått åt till att jaga sömn. För jag mår inte bra om jag inte sover så jag har blivit extremt påverkad. 

Så har det varit kaoset med huset, renoveringen, byggjobbare tidigt om morgonen som bidragit till en ganska så stressad stämning. Och det är stooor skillnad på att vara föräldraledig med två barn än med ett, även om O ju gått på dagis 25 timmar i veckan.

Men visst har det varit ljuvligt att lära känna vår glada och sociala lilla tjej och fått ge henne ett tryggt första år. För så är det egentligen-man lever verkligen för barnet det första året.


Nu blir det semester och sedan kommer vardagen att se helt annorlunda ut.

Och:

Har jobbat några veckor nu och har idag fått semester igen! Fem veckor, vilken lyx! Det var nyttigt för mig att börja jobba, verkligen. Jag kände att jag blev mig själv igen när jag fick tänka tankar hela vägen till slut..inte bara den där mamman hemma.

Men det har varit mycket med jobbet, även konferenser och representationsmiddagar vilket tagit av kvällstid också. Och jag undrar hur folk hinner med? Hur hinner man både jobba heltid, vara mamma, vara fru, träna, umgås med jobbkollegor och även umgås med sina andra vänner? Nu är ju N hemma med barnen men jag kan bara föreställa mig rumban som väntar i höst...

Men men nu är det semester och jag ser fram emot att bara vara med familjen, äta glass, åka båt, bada och njuta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar